De oprichting van het onafhankelijk mediaplatform Independent Mediabrands is een feit. Het nieuwe mediabedrijf zal nieuwe en bestaande merken rondom media gaan verenigen. De samenwerking van onderscheidende merken in de vakmedia, contactmedia en verschillende nieuws- en opiniesites moeten tot een optimale synergie gaan leiden.
Terwijl het medialandschap kleiner is geworden door de samenvoeging van kranten en tijdschriften en online media in Nederland en België is er volgens een woordvoerder van het nieuwe bedrijf behoefte aan nieuwe mediabedrijven waarbij onafhankelijke content voorop staat. Independent Mediabrands hoopt daar een flinke bijdrage aan te kunnen leveren.
Bestaande merken zoals Chemical World Media met het tijdschrift Chemische Logistiek Magazine (CLM) en ManagementInfo Academy & Publishers zullen samengevoegd worden met nieuw te lanceren merken zoals het persbureau Nationaal Persbureau, Boer en Bedrijf, Logistrade en opiniesites B-heard en Nieuws-en-U. De uitrol van deze merken samen met de samenvoeging van de bestaande merken is in volle gang. Overigens is er geen gebrek aan ideeën en staan er nog meer merken in de startblokken.